Čeští vinaři překvapili na veletrhu v Hongkongu znalce z celého světa

Moravské víno zachutnalo návštěvníkům prvního ročníku veletrhu v Hongkongu. Vína z České republiky by se měla v blízké době objevit v některých obchodech, restauracích a hotelích v asijském obchodním centru.
V Hongkongu se ve dnech 14.-16.8. 2008 konal nový veletrh Hong Kong International Wine Fair, který se stal první zásadní obchodní vinařskou událostí po vládou široce publikovaném odstranění cla na dovoz vína do Hongkongu z počátku letošního roku. Veletrh, jehož se zúčastnilo 240 vystavovatelů, byl silně propagován HK vládou a kvazistátní agenturou na podporu obchodu Hong Kong Trade Development Council (HKTDC).
Veletrhu vína se zúčastnili dva moravští producenti – Kolby a.s. a Vinařství Petr Skoupil, kteří předvedli široký výběr bílých i červených vín, vč. ledového a slámového vína. V záplavě dlouhodobě přítomných značek, zejm. z Austrálie a Nového Zélandu, působila moravská vína jako zajímavý objev. Přítomní znalci neskrývali své překvapení nad kvalitou vín z ČR, o jejichž existenci dosud neměli v naprosté většině případů tušení. Řada z nich projevila zájem se při nejbližší cestě do Evropy s našimi víny více seznámit. Rovněž obchodníci a spotřebitelé (většinou na překvapivě vysoké úrovni) naše vína oceňovali. Také Tomáš Čepek z Vinařství Petr Skoupil si veletrh pochvaloval: „Lidé z celé Asie a světa byli při ochutnávce na našem stánku překvapeni, jaká dobrá vína máme na Moravě.“ Pan Skoupil byl „příjemně potěšen perfektní až puntičkářskou organizací veletrhu.“ Upozorňoval na rychlost registrací, úklidu či takřka „neviditelnou“ likvidaci případných nehod, např. rozbitých lahví. Jiří Seidl, vedoucí prodeje vína z Kolby a.s., dodal, že partneři z veletrhu projevili veliký zájem také o nádherná dárková balení vín. Tato balení jsou, vedle prodeje vín, doplňková specialita jeho firmy. Podle něj má vinařství rozjednány tři až čtyři možná partnerství v Hongkongu. Během Olympiády vinařství Kolby dodávalo víno do Českého domu při ambasádě v centru Pekingu, kde jej čeští zastupitelé během her rozdávali jako reprezentativní dárky. Na čínský trh se ale Kolby obchodně proniknout nechystá: „V Číně mají jiné dovozní nároky než v Hongkongu, který je otevřeným trhem bez cla a s jednoduššími dovozními podmínkami.“
Účast českých vystavovatelů podpořili Český konzulát v Hongkongu a pražská pobočka HKTDC, kteří zprostředkovali informace a zajistili účast vinařů na mezinárodním veletrhu. Konzulát koordinoval českou účast přímo na místě a představil se na veletrhu vlastním stánkem, kde prezentoval vzorky vín či propagační materiály zaslané českými producenty. “Podařilo se nám to hlavní, a sice upoutat pozornost a vzbudit zájem o kvalitní vína z České republiky. Věřím, že i příští ročník bude z naší strany podobně úspěšný”, hodnotí účast na veletrhu Roman Seidl, obchodní vicekonzul.
Obecně lze říci, že asijskému vkusu lépe vyhovovala bílá a spíše sladší česká vína (zvláště u žen zde mají velkou popularitu ledová vína), nicméně i další druhy byly hodnoceny pozitivně. Na základě uskutečněných jednání by se vína z ČR měla v blízké době objevit v některých obchodech, restauracích a hotelích v samotném Hongkongu (dosud byla na trhu pouze produkce Bohemia Sekt). Z hlediska objemu se pak hlavní příležitosti rýsují v kontinentální Číně a v dalších zemích regionu (Indie, Malajsie, Jižní Korea, Thajsko).
Vystavovatelé na Hong Kong International Wine Fair reprezentovali 25 zemí a regionů (Hongkong, ČLR, Austrálie, Brazílie, Bulharsko, ČR, Francie, Chile, Indie, Itálie, Japonsko, JAR, Jižní Korea, Kanada, Maďarsko, Mexiko, Německo, Nový Zéland, Rakousko, Španělsko, Švýcarsko, Tchaj-wan, Ukrajina, USA, Velká Británie). Více než 30 doprovodných akcí zahrnovalo např. konference, semináře, ochutnávky, soutěže o nejlepší etiketu a nejpopulárnější víno mezi návštěvníky. Vedle producentů vína se prezentovali rovněž výrobci sklenic a dalších doplňků.
První dva dny veletrhu byly určeny pouze pro obchodníky (8 758 návštěvníků z 55 zemí), poslední den bylo otevřeno pro širokou veřejnost (10 096). Organizátor akce HKTDC provedl během veletrhu průzkum, z něhož vyplynulo, že přibližně 90% nákupčích zde hledalo nové produkty a nové dodavatele. Spotřebitelé uvedli, že téměř 80% z nich průměrně vynakládá na nákup jedné láhve vína 100-499 HKD (přibližně 200-1000 Kč).
Rostoucí trend je patrný i u obchodu s českým a moravským vínem. V roce 2007 dosáhl export našeho vína z čerstvých hroznů do Asie, podle údajů ČSÚ, celkem 98 tis. USD (z toho Japonsko 40 tis. USD, Vietnam 35 tis. USD, ČLR 4 tis. USD, Hongkong 3 tis. USD). Naproti tomu se v první polovině roku 2008 jen do ČLR, která se v Asii stává hlavním trhem, vyvezlo víno již v hodnotě 27 tis. USD. Před několika týdny byl podle informací z českého regionálního tisku uzavřen zajímavý kontrakt s distributorem ze Šanghaje, další pozitivní vývoj lze očekávat v přímé návaznosti na výše zmíněný veletrh hned v několika asijských zemích.
Zdroj: Generální konzulát ČR v Hongkongu, HKTDC
Stáhněte si:
Tisková zpráva (doc)
Zdroj: WineOfCzechRepublic
Zpět

19. 9. 2008 - 3. gastronomická přehlídka - ryby a víno

18. 9. 2008 - Úvod do degustace vína
Vinařství
proč nakupovat právě u nás
- Prodej za ceny vinařů
- Doprava zdarma
- Věrnostní slevy
- Pouze kvalitní vína
- Na trhu od roku 2006
- E-shop roku
- Kamenná prodejna
- Garance spokojenosti
- Pravidelné degustace
- Vína s Vaším logem
Vína z vinařství Prchal
Vína z vinařství Hradil
Vína z vinařství Horák
Vína z vinařství Vladimír Tetur
Vína z vinařství Kamil Prokeš
Vinařství Vinopa
Vína z vinařství Štěpán Maňák
Vinařství Moravíno Valtice
Vína z vinařství Košut
Vína z vinařství Tesařík
Vína z vinařství Sedlák
Vína z vinařství František Mádl
Vinařství Konečný
Vína z vinařství Reisten
Vína z vinařství Červenka
Vína z vinařství Volařík
Vína z vinařství Mikrosvín Mikulov
Vína z vinařství Petr Bíza
Vína z vinařství Šoman
Vinařství Lahofer
Vína z vinařství Filip Mlýnek
Vinařství Marian Vrba
Vína z vinařství Vajbar
Vína z vinařství Vinselekt Michlovský
Víno z Kobylí
Vinařství Réva Rakvice
Vína z vinařství Špalek
Vinařství U Kapličky
Vína z vinařství Šlechtitelská stanice
Vína z vinařství Rudolf Židek
Vína z vinařství Libor Veverka
Portské víno
Portugalské víno
Španělské víno
Francouzské víno
Chilské víno
Uruguayské víno
Německé víno
Moldavská vína
Italské víno
Moravské víno
Zahraniční víno
Slámové víno
Ledové víno
Výběr z cibéb
Výběr z bobulí
Vin. Petr Bíza
Vin. Horák
Vin. Hradil
Vin. Víno z Kobylí
Vin. František Mádl
Vin. Vladimír Tetur
Vin. Volařík
Vin. Badet Clément
Vin. Prchal
Vin. Moravíno
BAG IN BOX - 3 litry
BAG IN BOX - 5 litrů
BAG IN BOX - 10 litrů
BAG IN BOX - 20 litrů
Sety, sady, boxy na víno
Zátky, uzávěry na víno
Someliérské potřeby
Otvíráky a vývrtky
Dárk. poukazy, pokladničky
Výprodej - II. jakost
Olivy
Tyčinky a ostatní
Paštiky a uzeniny
Sýry na kusy
Sýry na váhu
Stojany Raxi
Kovové a kované stojany
Dřevěné stojany
Regály na víno
Chladiče na víno
Džbánky
Sklenice na víno, brandy, půlky
Karafy na víno, brandy
Koštýře
Set karafy a sklenic
Historické lesní sklo
Výroční sklenice
Dárková balení
Tašky na víno
Kartónové obaly na víno
Dřevěné obaly
Přepravní obaly
Moët & Chandon Champagne
Dom Pérignon Champagne
Veuve Clicquot Champagne
Krug Champagne
Moravské, NEALKO, ostatní
Champagne sklenice
Vinotéky a vitríny Haier
Vinotéky a vitríny Liebherr
Vinotéky a vitríny Philco
Vinotéky a vitríny Candy
DÁRKOVÉ OBALY NA VÍNO
FIREMNÍ BALÍČKY moravské
FIREMNÍ BALÍČKY zahraniční
Arménská brandy
Koňaky 
Jsme na
Najdete nás na